En helt vanlig vecka... TISDAG

Jag kan ju lika gärna berätta om vad som hände i veckan också. Var ju ganska mycket, haha!
Hela veckan har byggt på faktumet att Sam/Språk skulle ha sin studentskiva på Mobergs på torsdagen. Jag, Sara och Elina åkte på tisdagen in till Stockholm på jakt efter kläder. Temat var Djungel.
Jag och Sara skulle vara s.k. Voodoo people, men vad vi inte visste var hur de såg ut. (trots google! hmm..)
Efter ett tag så nöjde vi oss med varsin djungel-inspirerad klänning. Elina däremot hade ingen aning om vad hon skulle vara och när vi kom hem till henne senare på kvällen så visste hon fortfarande inte.

En extremt rolig (för vissa) men även hemskt smärtsamt (för andra) sak som hände var att Sara hade skavsår. Dock anade ingen av oss höjden av allvarheten förrän vi satte oss på bussen hem. Hela dagen så hade Sara klagat på att hon hade ont i fötterna men ingen av oss hade tagit någon särskild notis av det. Men när vi sitter på bussen så förklarar hon att hon har blåsor och skavsår som gör jäääätteont. Till en början försökte vi bära henne hem från bussen men det resulterade bara i panik från vissa (Sara) och skratt från andra (mig och Elina). Vi försökte ringa Elinas kusin som var hemma hos henne och be honom komma och hämta oss med sin bil. Men Elina hade inte hans mobilnummer och trots att vi ringde hundra gånger på hemtelefonen så insåg han inte att han borde svara då det kanske var tre hysteriskt högljudda tjejer i luren som behövde väldigt mycket hjälp.

Jag kan inte riktigt beskriva detta, men försök föreställa er situationen: Sara försökte först gå "normalt" men det gjorde alleles för ont. Så försökte hon gå sakta som en gammal tant men till sist slutade det med att hon gick baklänges på hälarna. Jag skrattade så jag inte fick luft. Jag skrattade så mycket att mitt skratt inte lät som mitt. Hela situationen var så hemskt rolig. Sara som går som ett miffo, Elina som bär alla grejer och jag som försöker ringa efter skjuts samtidigt som alla skriker och skrattar utav bara helvete.

Ja jävlar. Det var roligt det. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0