En kryssning, lite Tallin och mycket... annat.

Eftersom att jag har tråkigt så kan jag lika gärna berätta lite om kryssningen till Tallin.
Det var 40 långa, händelserika timmar.

Kan tex berätta om hur det gick till när hytten jag sov i började lukta vin så att ingen stod ut att vara där inne.

Det är dag 2 ombord och jag, André och William sitter i hytten som bla jag och William sov i (notera INTE André, som är orsaken till att det stank vin. Killen var smart nog att inte göra det i sin egna hytt liksom). André försöker tappa upp vin från sin box in i sitt lilla glas, men det går inte så bra. Storsint som jag är så erbjuder jag min hjälp och håller i boxen åt honom. Därefter tar han tillbaka boxen (en väldigt viktig detalj) och ställer den på golvet mellan oss. Så fortsätter vi och prata och lyssna på musik tills.... William skriker som en hel tjej och stirrar förskräckt på golvet. Jag och André gör detsamma vilket får Andre att också skrika som en tjej. För där, i en pöl på golvet, ligger allt av deras nyinköpta vin och plaskar. Sen börjar jag skrika som en tjej. För mitt i pölen ligger min väska. Jag slänger upp den i sängen som jag sitter på och börjar undersöka insidan av botten. Såklart är den blöt. Argt slänger jag tillbaka den på golvet och inser att jag råkad blöta ner sängen också. Sängen tillhör Isabelle. Vi drabbas av panik. Hon kommer döda oss om hon inser att vi blött ner hennes säng med stinkande vin!!

Då gör André något fantastiskt. Han sliter åt sig lakanet, öppnar dörren och skriker till oss att inte öppna för någon. Sedan är han borta men är tillbaka lika snabbt som han försvunnit. Med ett nytt lakan! Sitt eget lakan visade det sig. (Killarna i hans hytt hade blivit väldigt förvånade när han störtat in i deras hytt och snott med sig ett lakan.) Och två sekunder efter att vi slängt på det nya lakanet så kommer Isabelle in i hytten, lyckligt ovetandes om vad som just hänt. Dock gick det ju inte att undgå olyckan på golvet vilket alla klagade på resten av kvällen. Så vi gick in i killarnas hytt och spillde ut en hel chipspåse istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0