Fotografering

Idag kom min sjukskrivne chef förbi för det traditionella tisdagslunchmötet. Helt plötsligt halar hon upp en digital kamera och hävdar att alla ska vara med på kort till den nya hemsidan. Självklart hade hon berättat om detta tidigare (en lapp på matbordet) och förväntade sig nu att alla skulle ställa upp. Vissa blir förskräckta medan några andra inser att de inte kan göra något åt saken. Själv behövde jag inte oroa mig, jag (vikarie) ska ju bara jobba kvar någon månad till. Så jag såg roat på medan alla blev smått neurotiska då de snabbt tänkte igenom hur de såg ut för dagen. Men sen kommer chefen och säger att jag också vara med!! Hujedamej.

Så där står jag, upptryckt mot väggen med ett obekvämt leende medan chefen trycker bilder för glatta livet och hävdar att jag är "fotogenisk". Då skrattade jag åt henne och så åt henne att inte ljuga. Att få en kamera uppslängd två centimeter ifrån fejset och krysta fram ett leende är inte en av mina starka sidor. Speciellt inte när någon annan tar kortet. Men what to do!


Kommentarer
Postat av: David

... Och här ser vi hur Emelie vanligtvis ser ut på kort..

2010-01-29 @ 23:08:28
Postat av: emelie

ja, krävs mycket photoshop för att INTE se ut så där på varje kort...

2010-02-04 @ 16:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0