Min framtid.

Hahah, gud vad speedad jag är just nu! Måste skriva ner min dag för det har hänt så mycket roligt.
Kan ju börja med igår kväll då jag var hemma hos Li med Jennifer och Therese för den sistanämnda fyllde nämligen 20 år då! Himla fint med vin, ölspel och musik. Bestämde oss senare för att dra ut till en bar men drar efter någon timme senare hem till Li igen. Där sätter vi riktigt gamla klassiker-låtar som grease, barbie girl och mr boombastic som vi dansar loss till. En iPhone har nu flera störda videos i sitt bildarkiv som många kommer skratta åt. Man kan till exempel se Therese och Jennifer försöka sig på en kärleksduett till Aladdin-soundtracket, jag som dansar olämplig med en röd stolpall till mr boombastic och Jennifer och Li som Sandy och Danny till You're the one that I want. Klockan halv sex slocknar vi, genomsvettiga och trötta.

När jag och Therese för någon timme sen var på väg till hennes lägenhet på kungsholmen så stannar vi på ett café för att köpa kaffe. Jag frågar killen om de har islatte vilket de egentligen inte har men han kan fixa det ändå.
Får med mig världens godaste islatte och sitter helt förälskad på tunnelbanan. En blandning av övertrötthet, sockerkick och glädje ledde till att jag spårade loss med hur jag skulle fria till honom på bardisken, islatte skulle spruta ur fontäner etc. Kom fram till att jag kanske borde berätta för honom om mina planer och även det ledde till massa galna fantasier och helt plötsligt börjar killen bredvid oss skratta högt. Han sa att han inte kunde hålla sig för det lät så roligt. Eftersom att sånt inte händer så ofta här i svenneland så blev vi jätteglada och ännu mer pepp så fantiserade ihop ännu mer, skrattade ännu mer och blev antagligen även ÄNNU mer klassad som galen av de andra passagerarna. Jag var inte full, jag lovar. Spårar som fan med den här 40 åriga killen som ser lite halvlodis ut. När vi ska gå av ska han tydligen också av och jag utropar: "ska du också av här!?" haha idiot jag äääär. Hela vägen hem är ett töcken av skratt och försök till att surpla ut det sista av den gudomliga islatten.

Fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0